fredag 24 augusti 2012

Fredag

Då var första skolveckan avklarad och det har gått så bra! Jag börjar att känna mig som hemma här redan nu och idag flyttade jag in på boendet där jag kommer att bo under resten av skolåret. Det är ett av de äldre husen och består av ett ganska stort rum med utsikt mot de gamla stallarna, kök och wc/ badrum delas med två andra elever. Helt okej, men jag kommer att sakna det gamla boendet massor också!!!

I och med att jag tränade i förrgår och alltid tränar mer än jag klarar av så slog träningsvärken till idag. Jag har också åkt på en förkylning, så att "träna bort" träningsvärken är inget alternativ. Och bättre blir det: idag var det sitsträning på schemat! Ni kan ju föreställa er själva att "sitta groda", rida lätt utan stigbyglar och stretcha - med en träningsvärk som heter duga. :)

Men bra gick det iallafall och vilken skillnad det blev på Náttrun när jag satt bättre. Det handlade om småsaker, såsom att flytta bak ytteraxeln ett par centimeter eller att flytta fram höften lite grann. Så roligt det var att rida för en instruktör som bara fokuserar på ryttaren och som ser allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar